Reporting live från Stadsbibblan

Då jag som sagt ska in på sjukhus på tisdag, kom jag på - när jag gjorde om min planering - att jag kanske kommer vara lite trött i några dagar. Jag vägrar blankt att komma efter i skolan, här ska inte göras om något, utan det gäller att ha lite framförhållning och ligga steget före sig själv.
Alltså var planen att ägna helgen åt att plugga. Nu är ju inte planering och genomförande exakt samma sak, men lite duktig har jag nog varit. Och nu, på söndag eftermiddagen, bestämde jag mig för att gå till biblioteket för att plugga här. Jag kände riktigt på vägen hit vilken intelligens jag måste utstråla; en söndag eftermiddag - på biblioteket ! (Behöver jag säga att jag just fick gå tillbaka och korrigera, eftersom jag såg att jag stavat "intelligens" fel?)
Nåväl, jag knatade med stuns i stegen in genom entrén, in i den stora, imponerande salen full med litteratur att förkovra sig i, och in till studiesalarna.
Och vad försiggick där!? Jo; studerande - i massor. Nästan varje plats var upptagen, av vetgiriga små nördar som tydligen inte alls har något bättre för sig en söndag än att hänga på bibblan. Töntar.
Jag kunde i alla fall börja andas igen när jag tog en sväng runt borden och såg att i alla fall en laptop ägnade sig mer åt facebook än uppsatsskrivande. Peww.

Alltså kunde jag gott slå mig ned, glasögonen på näsan, böckerna i högsta hugg - och blogga lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0