Uppskattning från staden

För att återkoppla till min trafiklyrik vill jag uppmärksamma om något jag fick på väg till jobbet igår morse. När jag cyklade över bron till Skanstull (som jag för övrigt var nära att flyga av - det är helt galet vad det blåser) och kom ner till trafiklysena såg jag en skylt där det stod "Snart får du något - som tack för att du cyklar!" Jag tolkade det som att det snart skulle komma nya cykelbanor, eller kanske ställas ut cykelpumpar på bra, och tillgängliga, platser. Men nehe serdu, utan snart var riktigt snart och 30 meter senare stod en glad och trevlig äldre man och delade ut påsar till oss som kom cyklande, med avsändare Stockholm Stad. I den fann man förvisso inga extraordinära grejer, utan saker som en festis, en cykelkarta, lite rabattkuponger och dextrosol, i sådana förtjusande förpackningar som visas nedan på bilden.

 

Det hela ledde mig i vilket fall kvickt till insikten att: vilka får inte såna här presenter? Vilka får inte ett tack för hur de transporterar sig genom staden? Jo - kan det vara bilister kanske. Sug på den du.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0