Trafiklyrik

Du bilist vad jag hatar dig,
Sluta försök köra över mig.
Se efter när du svänger, kör och parkerar,
Och sluta sikta på de som motionerar.
Du tycker säkert att jag är i vägen,
Men jag känner mig en skvätt benägen,
Att upplysa om att det här är min fil,
Så håll dig i din egen med din fula bil.

Du som hamnade bakom ratten,
Hur det gick till det vete katten.
Då du inte trafikreglerna vet,
Bör du ta dig ännu en titt i ditt flingpaket.
Under kalaspuffarna kanske finns,
En lathund för när du inte minns,
Hur man visar andra i trafiken en gnutta respekt,
Vore det ändå inte lite käckt -
Om jag fortfarande vore vid liv i slutet av dan?
Så håll dig ur min cykelfil för fan.

Kommentarer
Postat av: Elin

applåderar

2011-05-27 @ 09:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0